اتیل هگزیل متوکسی سینامات

این ماده محصول کشور هند و یکی از مواد اولیه پرمصرف در صنایع آرایشی بهداشتی میباشد.

این ماده یک مایع روغنی بی رنگ است که عموما بی بو است و خلوص آن توسط GLC(Gas Liquid Chromatographic) 98% میباشد.بیشترین مقدار اسید آن ۱،ضریب انکسار نور آن ۵۴۸۰/۱-۵۴۲/۱ ،وزن مخصوص در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد ۰۲۰/۱-۰۰۸/۱ میباشد.میزان Lovibond Color( یک مقیاس اندازه گیری رنگ است که رنگ ها را بر حسب یک دسته کالیبره شده از رنگ قرمز،زرد و آبی و شیشه طبیعی اندازه گیری میکند؛در این مقیاس بر اساس فیلترهای شیشه ای برای اندازه گیری رنگ های مرئی میباشد.) این ماده بیشتر از ۲ نمیباشد.

 قابلیت پایداری بالایی دارد.

این ماده در آب نامحلول و در روغن و بیشتر حلال های آلی و اتانول ، پروپیلن ، گلایکول ،ایزوپروپانول قابل انحلال است و برای محصولاتی که SPF  بالایی دارند(در محصولات مراقبت پوستی و محصولات ضدآفتاب که ضد آب هستند) استفاده میشود برای بیشتر ترکیبات محصولات آرایشی و محدوده کلی محافظت UVمناسب است.

این ماده با Avobenzone فرموله شده و مسدود کننده UV-A میباشد و هم چنین برای UV –B Filter بسیار موثر است چون اشعه UV-B را در محدوده ۲۹۰-۳۴۰nm جذب میکند.

این ماده در فاز روغنی فرمولاسیون ضد آفتاب استفاده میشود و زمانی که با دیگر UV Filter ها ترکیب میشود SPF را بالا میبرد.

این ماده یک Solubilizer مناسب برای UV Filter های جامد مانند Parsol1789,Parsol5000,EthylhexylTriazone,Diethylhexyl Butamide Triazone,Diethylhexyl Amino Hydroxylbenzoyl میباشد.

از این ماده برای فرمولاسیون محصولات مراقبت مو نیز استفاده میشود.

غلظت مورد استفاده از این ماده در کشورهای مختلف به شرح زیر است :

  • آمریکا تا ۵/۷%

  • کانادا تا ۵/۸%

  • اروپا تا ۱۰%

  • ژاپن تا ۲۰%

  • استرالیا تا ۱۰%

  • چین تا ۱۰%

این ماده باید از ترکیبات ناسازگار(اکسید کننده های قوی) و نور دورنگهداشته شود چون منجر به آتش سوزی و انفجار میشود.

این ماده یکی از مهمترین مواد اولیه آرایشی و بهداشتی می باشد که در محصولات ضدآفتاب،محصولات ضد آب،محصولات مراقبت پوستی،ضدآفتاب های بچه،محصولات گریم ضدآفتاب،لوسیون های دست و صورت،فرمولاسیون محصولات مراقبت پوستی ضد پیری استفاده میشود و در حفاظت پوست در برابر آسیب اشعه UV-B کمک میکند.

انقضای این ماده تا ۲سال بعد از تاریخ بسته بندی تحت شرایط نگهداری مناسب میباشد.

بسته بندی این محصول به شکل  بسته های ۳۵کیلوگرمی و ظرف های متوسط ۱۰۰کیلوگرمی و بشکه های ۲۳۵کیلوگرمی میباشد.